Chcete vyšší plat? Ponúknite niečo naviac!

Ak chceme byt povyseny, alebo mat zvysenie platu treba zacat na tom pracovat hned, lepsie povedane vcera bolo neskoro. Je to dlhodoby proces. Zacnite sa spravat tak akoby ste vyssi plat uz mali, a zacnite uz dnes. Musite dat najavo svoje schopnosti, neustale manazerovi prinasat riesenia, nie problemy, konstruktivne komenty, nie staznosti. Co sa hodnoti na zvysenie platu ci povysenia je spolahlivost, profesionalne spravanie, produktivne napady, flexibilita, dobra nalada, vysoke vysledky, zdvorilost, timovost, vseobecny prehlad o celej firme, angazovanost, bezuhonnost a lojalita, dochadzka, chut sa dalej vzdelavat a nespravat sa emocionalne. Snazte sa o pozitivny prejav. Treba byt viditelny, na meetingoch vzdy povedat svoj nazor na problematiku. Urobte sa nepostradatelnym pre svojho manazera, budte vynimkou, vsetko sa pre manazera pokuste vyriesit ako prioritu, aby vas nemusel urgovat. Je velmi dolezite vytrvalost a nepolavovat. Pracujte s rovnakym nasadenim aj ked povysenie, ci zvysenie platu bude v nedohladne.

Je dolezite, aby ste pracovali na tom, aby Vas sef vzdy vyzeral dobre a mal dobre vysledky. Vytvarajte dobry vztah so sefom, naladte sa na spolocnu chemiu, skuste pouzit metodu zrkadlenia - ak ma Vas manazer zmysel pre humor, zacnite ho mat aj vy, ak mate sefa strucneho, faktualne orientovaneho, hovorte s nim tiez strucne a fakticky.


Ak dojde k rozhovoru o zvyseni platu, treba mat vopred pripravene fakty a predchadzajuce uspechy. Rozhovor si nacvicujte niekolko dni vopred, dokladna priprava na rozhovor je podstatna. Nechodte za sefom v ramci jeho 5 minutovej prestavky, ale dohodnite si s nim formalne stretnutie. Je mozne, ze rozhovor nepojde tym smerom, ako by ste si mohli predstavovat, preto treba mat pripravene vsetky silne stranky, uspechy, napady, alternativne riesenia. Rozhovor treba viest kludne, s usmevom ale zaroven aby bolo vidno, ze Vam na tom velmi zalezi a ze si zvysenie platu naozaj zasluzite.


Pracovnici, ktori sa dlhodobo snazia o zvysenie platu a ktory neprichadza, robia chybu ked sa stanu demotivovani, ich produktivita klesne a stanu sa konfliktnymi zamestnancami. Ak dostanu od manazera negativnu spatnu vazbu, ze zvysenie platu nie je mozne realizovat, je chybou, ak nezoberu uprimny feedback k srdcu. Je velakrat mozne, ze manazer sa snazi rozvijat zrucnosti a kompetencie zamestnanca k lepsim vykonom a spatna vazba je myslena dobre. Preto zamestnanec, ktory chce byt v buducnosti povyseny, ci mat zvyseny plat, je nutne, aby si takuto spatnu vazbu prijal a akceptoval to. 


Clanok bol publikoany v Hospodarskych Novinach, sekcia Kariera

Comments

Popular posts from this blog

Formy a metódy vzdelávania manažérov na Slovensku – názor manažérov na ich vzdelávanie

Brona Biela? - Who am I?

7 najhlúpejších interview otázok a čo v skutočnosti znamenajú